- Locatie
Digitaal via Teams
- Voorzitter
- Berry Dors
Agendapunten
-
1
Spreekrecht inwoners en belanghebbenden:
• Op grond van art. 67 van het reglement van orde kunnen inwoners en belanghebbenden gebruik maken van het spreekrecht, gedurende maximaal vijf minuten (in totaal maximaal een half uur). Inspraak is niet geagendeerd als apart agendapunt, per agendapunt wordt de mogelijkheid geboden.
• Aanmelden kan tot 8 uur voor de vergadering bij de griffie (0172-521308 of griffier@nieuwkoop.nl). -
2Vaststellen agenda
-
3
- Behandeling van dit agendapunt blijft beperkt tot maximaal een uur. De voorzitter kan na 3 kwartier inventariseren of het zinvol is om
a) door te gaan om het af te ronden of dat
b) het geheel wordt overgelaten aan de nieuwe raad (dus geen besluit en huidige verordening blijft overeind) of
c) dat besloten wordt om in het jaar 2022 in afwijking van de Financiële Verordening de P&C cyclus in 2022 op de volgende wijze wordt vormgegeven en dat
d) bij keuze 1b of 1c in beide gevallen de Financiële verordening later dit jaar door de nieuwe raad wordt geactualiseerd. - Er komt een terugkoppeling van de 2 avonden auditcommissie
- Anders dan aangegeven in de auditcommissie wordt er niet een uitgewerkte complete verordening aangeboden vóór de MR II van 10 februari (want er is toch best nog veel afhankelijk van te nemen beleidskeuzes om een goed technisch en juridisch houdbare verordening te krijgen)
- Maandag 7 februari is er om 17 uur een stuk ter voorbereiding bij dit agendapunt geplaatst.
Bijlagen
- Behandeling van dit agendapunt blijft beperkt tot maximaal een uur. De voorzitter kan na 3 kwartier inventariseren of het zinvol is om
-
4
Het college van burgemeester & wethouders stelt de raad voor het volgende te besluiten:
- Geen wensen en bedenkingen in te dienen ten aanzien van deelname van de VRHM aan de stichting risicobeheer
- de VRHM hiervan in kennis te stellen, overeenkomstig bijgaande concept-brief.
Samenvatting: Het Algemeen bestuur van de VRHM is voornemens deel te nemen aan een op te richten Stichting Risicobeheer. Alvorens zij hierover besluit is zij op grond van de Wet Gemeenschappelijke Regelingen verplicht hierover vooraf de deelnemers aan de gemeenschappelijke regeling in de gelegenheid te stellen hierover wensen en bedenkingen kenbaar te maken. Voorgesteld wordt geen wensen en bedenkingen in te dienen en de VRHM hiervan op de hoogte te stellen.
Bijlagen
-
5
De raad wordt voorgesteld het volgende te besluiten:
1. Vanaf de raadsperiode 2022 de domeinnaam en e-mailadres @raadnieuwkoop.nl te hanteren voor alle raadsleden en fractieassistenten van de gemeente Nieuwkoop;
2. Te kiezen voor het scenario ‘iPad in bruikleen’; Met de volgende opties
a. inrichting met Microsoft Office E3;
b. beschikbaarheid van een eerste lijns helpdesk binnen kantoortijden door de IT leverancier van de gemeente Nieuwkoop;
3. Besluitpunt 2 beschikbaar te stellen aan alle raadsleden en aan maximaal drie fractieassistenten per fractie;
4. De kosten voor de bovenstaande besluitpunten te dekken uit:
a. het beschikbaar gestelde bedrag (zie verordening ambtelijke bijstand en fractieondersteuning 2016 - besluit van 12‑7‑2018 nr. 2018-058) voor een raadsperiode van vier jaar: € 500 per raadszetel + € 2.500 per fractie; totaal met zes fracties is € 25.500 per raadsperiode;
b. het restant à € 265.000 voor een periode van vier jaar uit de algemene reserve; en de financiële consequenties van dit besluit te verwerken in een bijpassende begrotingswijziging 2022
Samenvatting: Om raadswerk te kunnen uitvoeren hebben raadsleden ICT‑middelen nodig. De gemeente moet daarbij rekening houden met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO).
Bijlagen
-
6
De griffie ondersteunt de gemeenteraad, de raadsleden en de fractieassistenten bij de uitvoering van hun werk. Dit jaarverslag geeft een beeld van wat er zoal is gebeurd bij de gemeenteraad en griffie in 2021. Naar aanleiding van dit jaarverslag kunnen er mogelijk nog aandachtspunten meegegeven worden aan de nieuwe raad.
Bijlagen
-
7
AB- en/of DB-leden kunnen mededelingen doen over de diverse gemeenschappelijke regelingen waaraan de gemeente deelneemt.
Raads- en collegeleden kunnen vooraf onderwerpen aanmelden om te bespreken waarbij de focus moet liggen op input leveren aan B&W. -
8
a. Mededelingen
b. Stand van zaken 'bijzondere projecten' en 'begeleidingsgroepen'
c. Toezeggingen -
9
Op grond van artikel 71 van het reglement van orde kunnen vragen aan het college gesteld worden die niet vooraf aangekondigd zijn. Indien de vragen niet direct beantwoord worden dan worden ze binnen 30 dagen schriftelijk door het college beantwoord.
SGP-CU heeft wel vooraf, op 10 februari, mondelinge vragen aangeleverd over QR-codes bij zwemlessen. Zie hieronder.
Bijlagen
-
10
De actielijst van de meningsvormende raad II van 20 januari 2022.
Bijlagen
-
11
Bijlagen